Inglês 8º ano
- Módulo I- Formal and Informal Language.11 Aulas|11 Exercícios
- Aula I- Formal and informal language discourse markers.
- Aula II- Conversational turn, punctuation that indicates intonation at: questions/ answers, rules and instructions, conversation, interviews.
- Aula III- Wh words.
- Aula IV- Verbos ( Imperativo)
- Aula V- Listening verbos auxiliares.
- Aula VI- Conjunctions: but, because, if, or, and
- Aula VII- Some, any, no
- Aula VIII- Pronouns: possessive, demonstrative, personal
- Aula IX- Sketch / podcast: question words
- Aula X- Linguistic variation: morphosyntax, slangs, contractions; aim / goal; synonym / antonym; hypernym / hyponym, paronym
- Aula XI- Tempos verbais: Infinitive, present continuous, participle, present perfect
- Aula I- Formal and informal language discourse markers.
- Módulo II- Formal vs Informal Language.9 Aulas|9 Exercícios
- Aula I- Linking words: because, when, until, where, although, but
- Aula II- Adverbs
- Aula III- Verbs: present, past, future
- Aula IV- Demonstrative pronouns
- Aula V- Time expressions
- Aula VI- Pronúncia: g e j (/g / e /d /)
- Aula VII- Uso dos tempos verbais: future with going to / will, present continuous for future e past continuous
- Aula VIII- Reading Advérbios, locuções adverbiais e conectores
- Aula IX- Formal vs Informal: adjetivos, substantivos, verbos, advérbios numerais e pronomes
- Aula I- Linking words: because, when, until, where, although, but
- Módulo III – Grammar and Vocabulary18 Aulas|18 Exercícios
- Aula I-Verb to be e genitive case
- Aula II- Distinção entre vogais longas e curtas na língua inglesa
- Aula III- Vocabulário: hábitos alimentares, exercícios, prática de esportes, saúde, etc
- Aula IV- How: much, many, often
- Aula V-Word order
- Aula VI- Tag questions
- Aula VII- Wh words
- Aula VIII- Conjunções: oposição, adição, concessão, causa/explicação
- Aula IX- Passive voice
- Aula X- Modal verbs
- Aula XI- Adverbs: time, manner, place
- Aula XII- Comparativo e superlativo
- Aula XIII- Reading: Adjetivos
- Aula XIV- Reading Cognatos e falsos cognatos
- Aula XV-Produção textual: Emprego de adjetivos, substantivos, verbos, advérbios numerais, conjunções e pronomes
- Aula XVI- Verbos no passado: past simple, past continuous, present perfect
- Aula XVII- Writing Adverbs: time, place, manner
- Aula XVIII- Writing Sequenciadores
- Aula I-Verb to be e genitive case
- Módulo IV- Fables, Modal Verbs and Review of Verb Tenses.7 Aulas|7 Exercícios
- Aula I-Pronúncia: verbos regulares no Simple Past e Participle
- Aula II-Polite request: Can / could
- Aula III- Making suggestions: Let’s / should, what about, how about
- Aula IV- Contos (short stories) / Fábulas: past simple, modals, conjunções, advérbios, pronome relativo, preposições
- Aula V- Formas contraídas dos verbos: be, have
- Aula VI- Modais: can, could, should, must
- Aula VII- Reading Elipse verbal
- Aula I-Pronúncia: verbos regulares no Simple Past e Participle
Participantes 375
Exercício de Linguistic variation: morphosyntax, slangs, contractions; aim / goal; synonym / antonym; hypernym / hyponym, paronym 8º ano Curso
Simone Ivane Santana 22/11/2024
Resumo de Exercício
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1. Questão
- É um exemplo de morphosyntax:
CorretoIncorreto - Questão 2 de 5
2. Questão
2. É um exemplo de contraction:
CorretoIncorreto - Questão 3 de 5
3. Questão
3. É um exemplo de slang:
CorretoIncorreto - Questão 4 de 5
4. Questão
4. The words goal and objective are nouns, and the word aim can be a noun or a verb.
CorretoIncorreto - Questão 5 de 5
5. Questão
5. Hyponyms and hypernyms are both terms that come under the lexis/semantics section of English language.
Paronyms are words that are pronounced or written in a similar way but which have different lexical meanings.
Antonyms are words with opposite meanings. Synonyms are words with the same or similar meaning.
CorretoIncorreto